Nitmiluk

9 augustus 2012 - Nitmiluk, Australië

We staan vandaag wederom vroeg op om voor de hitte van de dag te gaan kanoen in de gorges waar dit park bekend om staat. Op het moment dat we hem echter willen ophalen blijkt standaard alles te zijn gereserveerd door toerorganisaties....welkom terug in de bewoonde wereld. Dus eerst maar koffie gedronken en een wandelingetje gemaakt boven de gorges.

Om 11.30 zijn er gelukkig wel kanoes beschikbaar. Het valt echter niet mee, stroomopwaarts en tegenwind maken dat het niet heel hard gaat. De zoetwaterkrokodillen hier maken dat Vincent steeds langzamer wil om ze op de foto te zetten, en Deline steeds sneller om afstand te houden.....ze zijn zo groot! Aan de voet van de 2e van de 13 gorges moet onze kano echter even achterblijven en wandelen we wat.

De terug tocht naar het beginstation gaat bijna vanzelf en we zien op de oever nog 2 van die grote crocs liggen.

We rijden het laatste stukje door naar Pine creek. Waar we onder het genot van een aantal biertjes onze krokodillen avonturen verwerken en uitrusten van de dag.