Hervey Bay en Fraser Island

27 augustus 2012 - Hervey Bay, Australië

Zo, weer een tijdje geleden dat we een berichtje stuurde over onze reis. Momenteel zijn we veilig in Alexandra Heads bij mijn (Vincent) familie; Anthony en Rachel. Alexandra Heads ligt tussen Brisbane en Noosa in (ca. 100 km ten noorden van Brisbane). Nu kunnen we heerlijk in een echt bed liggen! Fantastisch!

De familie is geweldig en vandaag hebben we ook Netty en Roy ontmoet (en heerlijk indonesisch gegeten). Verder een mooie wandeling gemaakt in Noosa en zelfs een wilde koala gezien langs de kust.

Maar goed, genoeg over vandaag, eerst nog 2 dagen die we hebben meegemaakt. Vanuit de Whitsunday's zijn we naar het zuiden getrokken en langs Eungulla park gekomen. Hier hebben we vogelbekdieren in het wild gezien. En niet 1, maar wel een stuk of 10! Echt super, dus kijk vooral naar onze foto's, haha. Daarnaast hebben we een mooie wandeling door het regenwoud gemaakt en heerlijk genoten van het weer, want de zon schijnt weer volop!

Na Eungulla zijn we verder naar het zuiden gegaan naar Hervey Bay. Hier hebben we een ochtend walvissen kijken gedaan. De walvissen komen echt onwijs dichtbij en je kunt ze bijna aanraken. Wilde walvissen die rechtop in het water komen om je te bekijken. Soms weet je niet wie nu eigenlijk wie aan het bekijken is.

De dag erna hebben we een toch geboekt naar Fraser Island. We gingen met een kleine groep van 7 personen en deden een 2 daagse toer in 1 dag. Dat betekent dus goed doorwerken, maar je krijgt wel alles te zien. De hele experience op Fraser is geweldig. Je scheurt over het strand met 90-100 km/uur!! Eerst langs schitterende meren, dan door het regenwoud, op het strand kom je dingo's tegen (of eigenlijk 1) en daarna kun je zwemmen in de zee na een fantastiche lunch met champagne!

De dag daarna zijn we doorgegaan naar Alexandra Heads en zijn nu dus bij Anthony en Rachel. We zijn heel goed ontvangen en hebben dikke lol hier. Vandaag een mooie wandeling gemaakt en heerlijk geluncht aan het strand. Kortom, we vermaken ons prima en het weer is echt heel goed (27 graden en bijna alleen maar zon).

Morgen naar Brisbane en dan nog 1,5 dag in Brisbane en daarna nog 1,5 dag in Sydney. Nog even goed genieten dus maar!

Tot in Nederland!!

Liefs van ons

1. Elzemieke:
    28 augustus 2012
    Zo...hihi ik ben eindelijk helemaal bijgelezen !!!
    Onwijs gaaf om te lezen wat jullie allemaal wel niet beleven en vooral tegenkomen.
    Toch ben ik nog het meest jaloers op de schildpadden !! Heel gaaf. Ook zie ik dat jullie een aantal hele mooie foto's hebben dus die kom nog wel een keer, of jullie hier thuis bekijken !

Geniet er nog even van want straks zijn jullie alweer thuis en begint het gewone leven weer :D

Xxxx Liefs

Elzemieke
  2. Jos en Ineke:
    Ha Deline en Vincent,
    Ook ik heb vandaag alle foto´s nog eens rustig bekeken want nu ging dat beter dan een vorige keer. Jullie doen veel en zien nog meer. Geniet nog van de laatste paar dagen. We wensen jullie nu alvast een goede reis terug want wellicht zijn jullie minder online en donderdag ben ik een groot deel van de dag bij Mariel. Ze studeert af op donderdag 30 augustus. Zondagmorgen staan we aan de gate (aankomst 05.55 op Schiphol).
    Liefs en groet ook van Paps.
    Mama
  3. Merel:
    Hi Vincent & Deline,

Is mijn andere berichtje nou aangekomen???
    Hopelijk wel...

In ieder geval dan nu nog eens een korte... heel veel plezier nog met deze super vakantie van jullie!!!

Liefs Merel
  4. H.C. Polak:
    28 augustus 2012
    Jullie kunnen zeggen, dat je wat van Australië hebt gezien. Meer dan ik, die er zo vaak is geweest (58 jaar geleden). Geniet nog maar verder, liefs kus, Opa++