Whitsunday Islands

20 augustus 2012 - Whitsunday Islands National Park, Australië

We waren geeindigd met het aan boord gaan naar de Whitsunday Islands. Samen met 14 andere toeristen en 3 crew leden gaan we 2 dagen zeilen door de eilanden. Op het moment van aan boord gaan betrekt de lucht echter en tegen de tijd dat we de eerste snorkelplek bereiken is het zelfs regenachtig.

Het snorkelen op deze plek valt echter tegen, we zijn volledig verwent na het great barrier reef. Doordat de temperatuur flink afkoelt houden we het niet zo lang vol in het water. Na wat aanmoedigingen gaan we op de tweede plek toch nog een keer (al volledig verkleumd) het water in en......de moeite wordt beloond! Prachtige koralen hier, veel vissen en....zeeschildpadden! We zien ze van 30cm tot ruim 1m groot, fantastisch. Inmiddels regent het echter echt en het avondeten aan boord evenals de avond brengen we dan ook door in de kajuit.

De volgende dag staat whiteharbour op planning. Helaas opnieuw in de regen, maar wat een mooie plek. Prachtig strand, kristalhelder water met roggen en haaitjes en wellicht door het slechte weer erg rustig.

Het weer laat ons dus blijkbaar in de steek zodra we op een boot stappen. De komende dagen blijven we dus maar weer even op het vaste land. Wij gaan zo lekker opwarmen na onze zwemavonturen en eten.

Tot snel!

1. Karin en Eric:
    20 augustus 2012
    Lieve Deline en Vincent,
    Jammer van het weer maar volgens ons genieten jullie toch volop. Dat is goed te zien op de mooie foto's met jullie vrolijke ontspannen lach. Dank voor de leuke verhalen en nog heel veel plezier en ook weer goed weer.
    Liefs, Eric
  2. H.C. Polak:
    21 augustus 2012
    Lieverds,
    Schitterende foto's. Zelfs een met bijna winterkleding. Gelukkig wordt het hier weer dragelijk.
    Liefs, kus, Opa