Wetlands bij Darwin

12 augustus 2012 - Darwin, Australië

Op het aanraden van onze buurman op de camping (die daar overigens woont) beginnen we dag met het huren van een bootje op de billabong; zijtakken van de Mary River. We zien enorm veel vogels en enorme zoutwaterkrokodillen (4-5 meter). Na een uur varen reizen we af naar onze excursie die we gisteren hadden geboekt; de Jumping Crocodile Cruise!

Zoals de foto's al laten zien, varen we op een boot en worden wilde krokodillen gevoerd met een vislijn. De krokodillen (met de grootste van 5 meter) springen uit het water richting het vlees. Echt fantastich om te zien en de foto's zijn dan ook spectaculair (al zeggen we zelf, haha).

Na al deze natuur gaan we weer terug naar de bewoonde wereld en rijden we een klein stukje naar Darwin (1 uurtje). De backpacks dumpen we op het vliegveld (beveiligd, hoor) en vervolgens de camper ingeleverd. In Darwin hebben de lokale markt bezocht en langs de boulevard gelopen en het centrum in. 's Avonds zijn de naar de bioscoop gegaan die met strandstoelen onder de sterrenhemel staat (Deckchair cinema). Werkelijk geweldig! Je hoort de papegaaien en andere dieren om je heen, terwijl je buiten de film bekijkt in een luie stoel.

Tot slot een internetcafe bezocht om de verhalen te schrijven en de foto's te plaatsen. Tenslotte met de taxi naar het vliegveld op weg naar Cairns.

1. H.C. Polak:
    13 augustus 2012
    Hier nog een cumulatieve reactie op al de leuke verhalen. Ik dacht, dat ik wat van Australië had gezien, maar jullie winnen het glansrijk. Ben trouwens nog nooit in de middle of nowhere geweest. Jullie kunnen er wat van.
    Inmiddels zijn jullie in Cairns. Veel plezier en nog fijne verdere vakantie.
    Liefs, kus,
    Opa++
  2. Karin:
    13 augustus 2012
    Schitterende foto's. Wel eng hoor, maar jullie maken wel wat mee! Blij dat jullie weer in de bewoonde wereld zijn en niet een onderdeel zijn geworden van een krokodillenleren tas!

Liefs van ons uit Best