Litchfield National Park

10 augustus 2012 - Litchfield Park, Australië

Vandaag opgestaan met spierpijn van het kanoen van gisteren en nog even de laatste 100 km gereden naar Lichtfield National Park. We zijn beiden erg loom; deels van de spierpijn en deels van de hogere luchtvochtigheid en temperatuur. Eerst maar even koffie drinken in het park bij de Tabletop Swamp (moeras dat nog water bevatte!).

Daarna doorgereden naar Wangi Falls, waar de camping vol is... gelukkig mogen we een plek delen met een andere kleine camper en kunnen we hier toch verblijven.

Eerst lekker een uurtje gezwommen bij de watervallen en vervolgens een kleine wandeling gemaakt rondom de falls. Hier zien we grote vleermuizen in de bomen hangen en een paar wilde varkens in het regenwoud.

's Avonds zijn we helemaal lek gestoken door de  muggen en Deline was blij dat ze Prik weg en antihistaminica meegenomen heeft.  We hebben van die prachtige (!) koplampen voor op ons hoofd om te kunnen lezen. Echter, motten denken dan kamikaze te kunnen beoefenen en probleren ons kapot te vliegen. Ach, we zijn toch moe, dus maar lekker naar bed om 20.30u, haha.

Na het ontbijt zijn de naar de verschillende watervallen in het park gaan bekijken. Om diverse watervallen kunnen we ook nog kleine wandelingen maken, dus dat was schitterend. Zie hiervoor natuurlijk ook de foto's . Op een aantal plaatsen kunnen we even afkoelen door pootje te baden, want het water uit de watervallen is niet echt heel warm.

De laatste stop in het park zijn de inmens grote termietenheuvels, zeg maar bergen! In het begin van de middag vertrekken we richting Darwin om net daarvoor af te slaan richting Adelaide River (richting Kakadu) voor de Wetlands. Hier reserveren we de excursie van morgen en bezoeken we het Visitor's Centre over de wetlands. Daarna lekker op de camping bijkomen en ook hier zien we weer veel kangoeroes. Zelfs eentje met een Joey!!

1. Pjer:
    17 augustus 2012
    Hoi! Misschien hebben jullie nog wat aan http://www.tipsvooraustralie.nl of http://www.tips4oz.com

Dit is een verzamelwebsite met alle reistips voor Australië!

Groetjes Pjer