Kings Canyon

6 augustus 2012 - Kings Canyon, Australië

Zoals jullie wellicht al zagen lopen de foto's wat voor op de verhalen...het internetcafe in Darwin ging namelijk dicht. Hier het vervolg:

6 aug

Vandaag rijden we naar het meest afgelegen punt op onze reis: Kings Canyon, rijden over een weg met nagenoeg niemand! De camping is dan ook, leeg, stoffig en echt in outback style. Ze serveren 1 type warme maaltijd: burgers met en zonder patat. De wandeling die we maken over de toppen van de canyon (wel eerst omhoog geploetert) is werkelijk prachtig. Voor de wandeluitstapjes naar de uitzichten en de "garden of eden" verwijzen we graag naar de foto's...we hebben er nog 100 meer!

Na de wandeling rijden we de 460km terug naar Alice Springs...we spotten onze eerste levende kangaroe langs de weg (helaas gingen vele dode, aangereden soortgenoten hem al voor). Om 18.00 komen we in het donker aan op de camping, moe maar voldaan. We zijn precies op tijd voor de wallibies die van de berg naar de camping komen om gevoerd te worden. Vincent wil nog graag langs zijn jeugd-herinnering...de flying doctors. Meer dan een foto wordt het niet, maar toch. We eten in de taverne met de Australische highlights van de Olympische spelen op de achtergrond, toch jammer dat we die missen. We hebben geen idee hoe Nederland het doet.

1. Jos en Ineke:
    13 augustus 2012
    Onze berichten kruisten elkaar vast ergens op de digitale snelweg. Inmiddels hebben jullie de mail vast gezien.
    Liefs