Uluru en Kata Tjuta

4 augustus 2012 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Lieve allemaal,

Daar komt hij dan....eindelijk een update! De afgelopen dagen waren in veel opzichten heel erg bijzonder! Alleen al het besef dat je op een plek in de wereld bent zonder internet, zonder mobiel bereik, zonder stromend water, zonder elektriciteit en zonder mensen dichterbij dan 50km in welke richting dan ook…..uniek……we hebben genoten. Hieronder een korte weergave.

3 aug

We waren gebleven in een koud Sydney…… Qantas heeft ons daarna braaf naar Alice Springs gehad. Vanuit het vliegtuig hadden we al zicht op eindeloze rode vlaktes. We hebben hier snel onze camper opgehaald…een mooi ding met gasstel, watertank van 25L (wel fijn in de woestijn), binnenlampjes op de accu en een kleine koelkast. Achter de driversseat zit het keukentje en daar weer achter een zit gedeelte dat ’s nachts ons bed wordt. Op aan raden van de camper verhuur rijden we vandaag al de eerste 250km richting Ayers rock. Overdag is het lekker met 25 graden…’s nachts vroor het!

4 aug

Deline is jarig! Een bijzonder dag zo aan de andere kant van de wereld! We realiseren ons dat felicitaties ons vandaag niet gaan bereiken….geen bereik! Dus hierbij gelijk excuus voor het gebrek aan reactie en gelijk bedankt voor alle felicitaties…ze zijn vandaag (12 aug) per mail en mobiel aangekomen!  ’s Middags zien we hem dan de beroemde rode rots…. Heel indrukwekkend zie de foto’s. Voordat we hem daadwerkelijk bezoeken gaan we opraden van o.a. Judith eerst Kata Tjuta bezoeken, een nabij gelegen park, waar we prachtig hebben gewandeld. De dag eindigt met ons avondeten in het park met een ondergaande zon achter Uluru, koning op aarde toch zo?!

5 aug

Als extra verjaardags cadeautje staan we vandaag al om 5.30 op om de zonsopkomst bij Uluru te kunnen zien. Niet zo mooi als de zonsondergang echter…toch een beetje zonde van dit onchristelijke tijdstip en bijbehorende temperatuur.  Een bezoek aan het culturele centrum en koffie in h et zonnetje bij Uluru zelf maken echter veel goed. ’s Middags rijden we al weer door naar Kings canion. Werkelijk de meest afgelegen plek van onze reis. In de komende 3 uren  rijden komen we 6 andere auto’s tegen op de snelweg.

1. Ilse:
    12 augustus 2012
    Wauw wat een mooie verhalen:) Geniet ervan!!!

groetjes,
    Ilse
  2. Karin:
    12 augustus 2012
    Mooie foto's van een schitterend land met aparte dieren!
    Wij genieten mee.

Liefs uit Best.
  3. H.C. Polak:
    12 augustus 2012
    Ik bewonder jullie moed, met een camper door the middle of nowhere te trekken. Hadden jullie radiotelefonie aan boord? Wat doe je bij pech, als je geen verbinding met de bewoonde wereld hebt? Die jungle zou voor mij niets zijn. Ik vind de foto's zijn prachtig. Wens jullie nog heel veel plezier. Liefs, kus, Opa++
  4. Jos en Ineke:
    13 augustus 2012
    Ha Deline en Vincent,
    Blij weer van jullie te horen na deze radiostilte. Het ziet er allemaal prachtig uit, bijzonder om te kunnen zien. Hier alles ok. Bijpraat berichten volgen wel per mail.
    Veel liefs,
    Jos en Ineke